We made a big loop - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van the kattuk family - WaarBenJij.nu We made a big loop - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van the kattuk family - WaarBenJij.nu

We made a big loop

Door: hanny en rob

22 Mei 2012 | Verenigde Staten, Orlando

We zijn terug bij het begin! Terug in Orlando. Maar niet nadat we weer een paar mooie dagen achter de rug hebben.
Ons motel in Richmond Hill was eigenlijk wel een bijzonder motel. We zaten daar met opgeschoten jeugd aan het zwembad, maar later bleek dat er ook een aantal kamers verhuurd werden aan ´locals´, mensen uit de buurt. Zo spraken wij een oudere mevrouw die daar samen met haar zoon al een jaar lang op een motelkamer woonde, nadat haar man aan kanker was overleden. Ze waren 45 jaar getrouwd geweest en woonden in New York. Na zijn overlijden is zij New York ontvlucht en wilde in Savannah haar rust vinden, maar dat bleek verkeerd uit te pakken. In de buurt waar zij haar huis gekocht had, waren vijf moorden in vijf weken tijd en toen is ze naar een motelkamer in het ´veiligere´ Richmond Hill vertrokken. Nu wilde het toeval dat toen we met de bus naar Savannah gingen iemand bij het bushokje ons ook al waarschuwde dat er die morgen een ´shoot out´ was geweest ´downtown´, dus dat we op moeten letten. In downtown hoorden we ook geregeld politie-sirenes, dus of Savannah nu echt zo'n veilige stad is. Maar ja, als toerist sta je daar niet zo bij stil en dat is misschien ook wel het beste, anders kom je waarschijnlijk nergens.
Goed, na dit voorval vol goede moed naar Okefenokee. Vroeg op dus daar kwamen we lekker op tijd aan. Het weer is in al die dagen ook steeds beter geworden. Om half elf konden we met de boottour van ongeveer anderhalf uur mee. Heel mooi en plenty of alligators en ander wildlife. Daarna nog lekker rondgewandeld in het park en ook toen nog alligators gespot. Vreemd om die zo maar 'wild' in de natuur tegen te komen. Dik in de middag vertrokken we naar ons volgende slaapadresje in Kingsland. Een koopje (43 dollar) en nog een perfect motel ook. Overigens over motels en motelkamers gesproken, we hebben dit jaar eigenlijk geen slechte gehad. Alleen de eerste, die we vooraf geboekt hadden viel tegen. Dat dus misschien maar niet meer doen. Een kleine impressie van de diverse bedjes vinden jullie bij de foto's. Weer even lekker bruinbakken aan het zwembad en daarna naar Bono's pit bar-b-q voor het eten. Ja, Bram en Rina, het is hier te kust en te keur. Niet alleen fastfood van McDonalds, Popeye, BurgerKing, Arby's en ga zo maar door, maar ook Applebee's, Cracker Barrel en dat soort eetgelegenheden. Een paar dollar meer en je eet er als bij Sunset Boulevard! En Bram, soms moet je investeren! Goed voor het vrouwtje zorgen, toch? Maar je moet altijd blijven opletten, want staat er op het menu 'chips', dan krijg je ook echt chips!
Vanuit Kingsland zijn we de dag daarop naar St. Augustine gereden, de oudste europese nederzetting in de Verenigde Staten. En daar hebben we echt geen spijt van gehad. Wel toeristisch, maar heel leuk en gezellig. We kwamen er 's zondags rond de middag al aan en hebben er heerlijk rondgebanjerd. Een ontzettend mooi en lief stadje met mooie gebouwen en kroegjes met live muziek. Het stadje kent duidelijk Spaanse invloeden en dat is aan de gebouwen goed te merken. We hadden het zo druk dat we nog niet eens de tour in het Flagler College konden doen, waar je je in Harry Potter sferen waant. Dat hebben we vanmorgen dus nog maar eventjes snel om tien uur gedaan. Via Mount Dora (viel wat tegen) zijn we nu uiteindelijk weer aanbeland in Orlando, waar we een hotel voor de laatste drie nachten hebben geboekt met als plan om de laatste twee dagen nog naar het Universal pretpark te gaan. Tja en dan zit het toch echt weer op en vliegen we donderdagmorgen naar huis. Een belevenis rijker!

Eus, fijn om te lezen dat het met de operatie goed is gegaan.
Kees en Jacoline, we hebben toch maar besloten om de laatste dagen een ander autootje te huren. Wat vind je van onze Corvette? En trouwens, we hebben ons oog laten vallen op een bootje, kan het jullie goedkeuring wegdragen?
Wanda, Hanny wil voorlopig geen vriendinnetjes meer met je zijn!
En als bonus hebben we nog een mooi fotootje van ons tweetjes bij het zwembad bijgevoegd.
Marion en Ad, ik ben al jaren betoverd door Hanny, dus dat is niets nieuws. Maar dat ze nu met de bezem gaat zwaaien, dat hoeft nu ook weer niet.

That's all folks (for now)

• 22 Mei 2012 - 21:17

Bram & Rina:

Robbie & Hanny, de tour is rondgereden. Jullie hebben weer een leuke reis en weer heel veel andere ervaringen gehad. Ook nog even "wild-west"gehad. Lijkt me gek om daarmee geconfronteerd te worden. En onze Bourgondische Rob is niets tekort gekomen. En dan ook nog tevreden over iedere avond een goed "mandje", wat wil je nog meer. Geniet nog even voordat jullie je opmaken voor de reis terug naar Kattuk, waar alles weer anders is. Groeten Bram & Rina

• 23 Mei 2012 - 10:57

Ben En Ria Vischer:

Wat een vakantie ! Super geslaagd dat blijkt wel uit jullie verslagen. We wensen jullie een hele goede terugreis en komend weekend kunnen jullie nagenieten, zomergeblaos in beek !!!
    Groetjes

• 23 Mei 2012 - 13:41

Kees En Jacoline:

Fantastisch zo'n reis. Vooral die pits- poes bij de corvett. Het bootje kan mijn goedkeuring wel krijgen. Goede reis terug en zie jullie weer spoedig.