Een paar relaxte dagen, nou ja ................. - Reisverslag uit Meridian, Verenigde Staten van the kattuk family - WaarBenJij.nu Een paar relaxte dagen, nou ja ................. - Reisverslag uit Meridian, Verenigde Staten van the kattuk family - WaarBenJij.nu

Een paar relaxte dagen, nou ja .................

Door: hanny en rob

15 Mei 2012 | Verenigde Staten, Meridian

Na al dat muziekgeweld in Breaux Bridge is het ons ook nog gelukt om 's avonds in Lafayette muziek te vinden. Via het Visitor Centre kwamen we terecht bij Louisiana J.A.M., een benefiet muziekfestival om blinden en slechtzienden te sponsoren. Deze hielpen ook tijdens het festival. Verbazingwekkend hoe snel en veel er hier gedanst wordt en we moeten zeggen, ze kunnen er hier ook wel wat van, het is allemaal net iets anders als bij ons maar het ziet er heel leuk uit. Zo rond elf uur 's avonds waren we weer in ons Day's Inn motel om in ons bedje te duiken. De dag er op toch wel weer een beetje vroeg opstaan (Bram en Rina, het geheim is niet zo bijzonder moeilijk hoor: meteen gaan slapen!), want we wilden op tijd naar Natchez Mississippi. Eerst naar Ferriday voor het Jerry Lee Lewis museum, maar dat konden we dus echt in Ferriday niet vinden. Overigens een armoedig, deprimerend en angstaanjagend plaatsje, dat Ferriday, niet echt iets waar je je op je gemak voelt. Dus snel naar Natchez en wat een verschil! In Natchez hebben we 's middags heerlijk rondgewandeld en een aantal zogenoemde antebellum-huizen bezichtigd (antebellum betekent: van voor de Burgeroorlog). 's Avonds een lekker chinees buffetje en daarna snel naar het motel om de mobiele telefoon op te laden en de foto's op de laptop te zetten. Oeps! Nergens de 'verloopstekker Europees naar VS' meer te bekennen. Verwoed zoeken maar ook tevergeefs. Dombo Robbie had hem dus waarschijnlijk in het vorige motel laten liggen. Paniek! De batterij van de telefoon stond al op rood en we vreesden volledig van communicatie afgesneden te raken. Op aanraden van de receptie van het motel naar de Walmart, misschien hadden ze daar iets voor ons en anders de dag daarop bij de Radioshack misschien. De Walmart kon ons niet helpen, dus in verwarring en wanorde terug naar het motel, totdat Robbie weer bij zinnen kwam en het luminieuze idee kreeg om een Amerikaanse oplader voor de telefoon te kopen. Dus weer terug naar de Walmart en maar liefst 16 dollar lichter, maar we waren weer mobiel bereikbaar. Wat een geruststelling! De dag daarop dan maar naar de Radioshack maar die zou pas om tien uur open gaan. Geen goede beurt van Robbie dus, daarom straf en meteen slapen!!
's Morgens toch maar vroeg opgestaan en weggereden zonder naar de Radioshack te gaan. Vandaag een heel stuk afgelegd en na in Laurel Mississippi een Mall (groot winkelcentrum) met een Radioshack bezocht te hebben, waren we weer helemaal opgemonterd en zagen we het verdere leven weer rooskleurig in. Wij hadden weer een verloopstekker! Weliswaar een schadepost en een aanslag op ons vakantiebudget van maar liefst een dikke 26 dollar, maar als we het er dit jaar afbrengen zonder bekeuring van de politie of de sheriff (je ziet ze overal en elke keer knijpen we hem weer!), dan hebben we het weer terugverdiend (always look on the bright site of life). Uiteindelijk zijn we in Meridian Mississippi aanbeland, waar we 's middags heerlijk in het zonnetje het zwembad (the pool) ingedoken zijn en zo juist lekker Mexicaans gegeten hebben. Zo dadelijk weer snel naar ons bedje en morgen vroeg richting Atlanta. We denken er aan on daar een dagje te blijven en o.a. het Coca Cola Museum en de CNN studio's te bezoeken. Aan het eind van onze vakantie willen we eigenlijk toch nog wel proberen een 'pretpark' in Orlando te bezoeken. Mieke en Rob (of andere ervaringsdeskundigen), hebben jullie een tip voor ons?
Overigens, gaat alles nog goed met oma?

Zo, dat was het weer eventjes. Groetjes van een (weer) volop genietend stelletje.

• 15 Mei 2012 - 15:58

Bram & Rina:

Wat een relaxte dagen. Volgens mij wonen jullie jezelf helemaal uit. Van 's morgens vroeg tot 's avonds/'s nachts laat in de weer. Gelijk hebben jullie geniet er maar lekker van. Hanny wees niet te streng voor hem. De schadepost was maar 26 dollar. Dat verdient Rob zo weer terug en hij heeft er weer een echte Amerikaanse oplader bij. Wie kan dat navertellen. En verder, watch the sheriff. Want Rob, wat mij niet gelukt is, lukte jou. Laat dat niet weer gebeuren. Veel plezier en tot horens.

• 15 Mei 2012 - 17:56

Mieke:

jullie genieten weer lees ik wel
    als je in orlando toch nog 'n pretparl wilt doen zou ik naar epcot gaan daar steek je ook nog iets op of de filmstudio's die zijn ook wel leuk
    maar kijk even op internet dan doe je ondrukkenop
    volgens mij is epcot wel iets
    maar het is wel lang geleden dat wij er geweest zijn dus zeker eerst op de site kijken
    groetjes mieke

• 16 Mei 2012 - 21:19

De Claassjes:

Hey Hestjes,
    Met Oma gaat alles goed, we zullen de foto's en de verslagen laten zien. Het lijkt wel of jullie wel in een film van crocodile dundy beland zijn. Bezitten jullie alles nog? Gaaf om te horen dat jullie dit allemaal meemaken. Gaan jullie de nieuwe dancing stars worden van Amerika? Geniet er nog van ... !!!
    Groetjes,
    De Claassjes

• 17 Mei 2012 - 08:44

Erik:

Ha oudjes !! Leuk verslag weer, en leuke foto "s. Verrasend dat ook daar weer verder gedanst word, hier thuis gaat ook.alles prima. Veel.plezier nog. Groeten erik