alligators and sharks - Reisverslag uit Fort Walton Beach, Verenigde Staten van the kattuk family - WaarBenJij.nu alligators and sharks - Reisverslag uit Fort Walton Beach, Verenigde Staten van the kattuk family - WaarBenJij.nu

alligators and sharks

Door: hanny en rob

10 Mei 2012 | Verenigde Staten, Fort Walton Beach

Zo, daar zijn we dan weer.

De afgelopen twee dagen hebben we aardig wat tempo gemaakt. En dat allemaal met ons 'simpel' Hyundaitje accent, als we er in zitten denken we maar gewoon dat we in een Ford mustang zitten. We zouden geen ander autootje willen. We zijn aardig wat opgeschoten richting New Orleans. Met het slechte weer valt het overigens reuze mee hoor, wel elke dag eventjes een fikse plensbui in de late namiddag, maar dat is zo na een half uurtje wel weer voorbij. Hopen dat het zo blijft.
De eerste dag hebben we eigenlijk maar twee stops gemaakt. De eerste was bij het Marjorie Kinnan Rawlings Historic State Park, een blijkbaar bekende amerikaanse schrijfster. Een oase van rust en je waant je weer eventjes terug in de tijd, Meteen ook kennis gemaakt met de klamme zwoele luchtvochtigheid van Florida. Daarna naar het Ichetucknee Springs State Park, waar niet zo bijzonder veel te beleven was. Een rivier waar je met zwembanden en kano's rustigjes stroomafwaarts kon drijven (zou wel iets voor Eus zijn!). 's Avonds in Perry de all you can eat pasta bowl gegeten. Nee Bram en Marco, niet die van Olive Garden maar van Mama's Italian Restaurant, smaakte ook prima!
Vandaag ook weer een stevige trip gemaakt. Om 8 uur vanmorgen waren we al bij het Edward Ball Wakulla Springs State Park, waar de eerste boat tour pas rond half tien vertrok. Daar dus maar een heerlijk ontbijt in het restaurant genuttigd. De boat tour was onvergetelijk! Allerlei wildlife en natuurlijk ook de alligator, vooral babyalligators rond deze tijd. 's Middags hebben we de beach nog opgezocht op St. George Island en wat lag daar dood op het strand? A shark!
Uiteindelijk zitten we nu in Fort Walton Beach en komen we steeds meer in de buurt van New Orleans.

Marco, dat waren al twee dagen vroeg uit de veren (rond zes uur 's morgens). En dat bevalt ons prima.

Voor wat foto's kunnen jullie terecht op http://www.reislogger.nl/zoeken en dan kattukfamily intypen.

Groetjes,
Hanny en Rob

• 10 Mei 2012 - 10:55

Eugenie:

hoi rob en hanny, ja is nu wel wat voor mij om lekker mee te laten varen, aangezien ik nu tijdelijk maar een hand heb om te gebruiken!!!
    veel plezier verder en blijf jullie wel volgen op jullie avontuurlijke reis.
    groetjes eugenie en kids

• 10 Mei 2012 - 17:21

Lieve Kids Van Hest!:

Gaaf die wildlife! Na die enorme beer is dit natuurlijk kattepis voor jullie! ;)
    Dikke kussen