Wat een indrukken en wat een feest! - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van the kattuk family - WaarBenJij.nu Wat een indrukken en wat een feest! - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van the kattuk family - WaarBenJij.nu

Wat een indrukken en wat een feest!

Door: hanny en rob

13 Mei 2012 | Verenigde Staten, Lafayette

Zo, daar zijn we dan weer na een paar enerverende dagen.
Eigenlijk is ons vakantiefeestje nu pas echt los gebarsten. Na een paar dagen doorstomen zaten we dan eindelijk in New Orleans. En wat een gezellige stad om te verkennen, lekker door de French Quarter te slenteren en langs de Mississippi river te wandelen. Op advies van het visitor center een hotel midden in de French Quarter geboekt, zodat we lekker van ons hotel uit konden gaan genieten. Meteen om de hoek al een kroeg ingedoken waar een lekkere rockband stond te spelen om gelijk in de sfeer te komen. 's Avonds naar Frenchstreet om in een paar kroegen bands te zien en horen spelen. Daarna door Bourbonstreet (ontzettend lawaaierig en allemaal dronken jeugd, niet echt een aanrader voor de avond) naar ons (voor ons doen sjieke) hotel.Een mooie belevenis, eentje om niet te vergeten. Alhoewel we niet zo bijzonder vroeg in ons lekkere bedje doken, waren we de dag daarop toch al weer rond zes uur 's morgens wakker (het moet geen gewoonte worden!). Om zeven uur 's morgens een breakfast eten bij de Clover Grill, waar we werden bediend door toch wel wat opzichtelijke gays. Grappig om mee te maken en apart om zo 's morgens vroeg door een verlaten New Orleans te lopen, waar alle straten werden schoongespoten om al het vuil van de vorige avond te verwijderen. Toen we om tien uur bij de Laura Plantation (een creoolse suikerplantage uit de slavernijtijd) begon het te druppelen. We hadden geluk en konden nog net met de eerste tour mee, indrukwekkend hoe er over die tijd van toen behoorlijk aangrijpend werd verteld. Gelukkig was de tour hoofdzakelijk binnen, want het begon eigenlijk stilletjes aan steeds meer te regenen en de weersvooruitzichten waren niet gunstig. Na de plantation hebben we een stevig stuk met flinke regen gereden om uiteindelijk in Breaux Bridges uit te komen. Bij het visitor center geinformeerd en het lukte ons nog om om zes uur 's avonds een swamptour te boeken. En dan maar hopen dat het op tijd met regenen ophoudt! En yep, het zonnetje heeft zelfs geschenen! Ook dit was weer echt een belevenis. Allerlei soorten wildlife en natuurlijk alligators spotten. Het was al schemerig toen we terug kwamen van de swamp. Ook nu de dag daarop al weer om zes uur op, want om half acht begon het zydeco breakfast en dat mochten we niet missen. Om vijf voor zeven stonden we al in de rij en bij de eerste tonen van de band vlogen de voetjes van alle kanten op de dansvloer en gingen de beentjes van de vloer. Een geweldige gezellige sfeer en uiteraard hebben we ook vrolijk meegedaan. Het weer zou deze dag slecht zijn met veel regen, maar gelukkig viel dat reuze mee. Nu zitten we zelfs bij ons hotel in het zonnetje. De planning is om vanavond in Lafayette nog naar cajun of zydeco music te gaan luisteren en morgen richting Natchez Mississippi te rijden. Daar gaan we ook proberen het Jerry Lee Lewis Museum te vinden. Maar daarover later.

See you all!

• 13 Mei 2012 - 18:35

Bram & Rina:

He Rob & Hanny, jullie zijn al aardig op stoom? Maar dat lukt wel in de klamme lucht van de swamps en Florida. Wat een andere reis. Maar het hoort goed aan. Al veel gezien! Hier en daar een portie cultuur, maar ook de natuur is vertegenwoordigd. Na veel voetjes van de vloer in de avond is het bewonderenswaardig hoe vroeg of Robbie uit de veren is. Wat is daarvoor het geheim Hanny? We volgen jullie en verders: geniet!!!!

• 14 Mei 2012 - 08:53

Nicole:

Toffe foto's.
    Fijn te horen dat jullie het zo goed hebben, geniet nog met volle teugen. Ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 14 Mei 2012 - 18:22

Wanda En Adri :

hoi hanny en rob,wij zien wel dat jullie het heel gezellig hebben daar ,het ziet er geweldig uit en al zo vroeg uit je bedje met muziek erbij is ook wel heel speciaal dat word wel afkikken als jullie weer thuis zijn ,ik zie aan jullie snuitjes dat het echt genieten is daar.nog heel veel plezier en geniet er maar lekker van x x

• 14 Mei 2012 - 21:01

De Claasjes:

Wauw, wauw, wat een belevenissen en wat een mooie fotos. Dit is helemaal jullie smaak en we merken dat jullie 't daar toppy hebben. tweede home is amerika! Jullie zijn ook al aardig bruin geworden. Knap dat jullie dagelijks zo vroeg uit de veren gaan, wel te begrijpen voor zo'n ontbijt! Have a good time.
    groetjes de Claasjes